Pages

2011. november 26., szombat

Értelem és érzelem (JAK)

Tegnap tartottuk meg az első debreceni Jane Austen könyvklubot. Ettünk, ittunk, nevettünk, kvízeltünk és kiveséztük az Értelem és érzelmet ától cetig. Sajnos, mivel ment a buszom a filmet már nem tudtam a többiekkel megnézni, de miközben haza bandukoltam, volt időm gondolkodni azon, hogy mit is írjak majd a ide. Már tegnap este, mikor haza értem posztolni akartam a könyvről ,de miután megittam a házi készítésű forró csokimat, már csak ahhoz volt erőm, hogy lefeküdjek és olvassak még egy kicsit.
De ma újult erővel és lelkesedéssel vetettem bele magam a bejegyzés megírásába.

Mikor először megláttam molyon, hogy Debrecenben JAK lesz gondolkodás nélkül, azonnal nyomtam a részt veszek gombot. Úgyis régóta tervben van már Austen, még anno a Büszkeség és Balítéletet imádtam tőle, de azóta csak a könyveiből készült adaptációkat láttam. Sajnos Austen regények tekintetében igen szegény a könyvespolcom, ezért voltam olyan szemtelen, hogy a főszervezőtől kunyeráltam el a kötetét, a könyvtári olvasójegyemet, ugyanis lusta vagyok meghosszabbítani. Amúgy se szabad nekem könyvtárba járni, míg annyi olvasatlan könyv csücsül a polcaimon.
Amint vége lett az őszi szünetnek, egy kis ráhangolódás után azonnal bele is kezdtem. Ahogy sejtettem az első két fejezet után belerázódtam a nyelvezetbe, bár néha egy-két kacifántos mondattól azért rendesen keresztbe álltak a szemeim. De nyelvezet ide vagy oda, a regénnyel egyáltalán nem haladtam. Talán azért, mert minden szereplőt utáltam, kivéve a pletykás Mrs Jenningset, akiben a jövőbeli cserfes önmagamat véltem felfedezni. Vagy talán, mert szinte nem történt semmi érdemleges, csak vendégeskedtek, teáztak, meg pletykáltak. De az is lehet, hogy az volt az oka, hogy a könyvben megjelenő úriembereket nem tudtam elképzelni hús vér férfiakként .
Bár nem olvastam végig, mégis életemben nem találkoztam annyiszor az illendőséggel és hajlandósággal, mint az elmúlt pár hétben. Ezeket a szavakat tegnap is előszeretettel használtam, a többiek nagy örömére természetesen de, ha már Jane Austen Klub, akkor már csináljuk ízig-vérig autenosan, vagy nincs igazam?

A tegnap estét nagyon élveztem, főleg azt a részét, mikor a teszt kérdésekre az-az egyén adta a legtöbb helyes választ, aki még a fülszöveget se volt hajlandó elolvasni.  De büntetésből legalább egy termetes madár ürülékkel lett gazdagabb.Ez nyújt számomra egyedül vigaszt.
Ja és sztimi53 ha ezt olvasod, egy üzenetet rejtettünk el a lakosztályodban. Keresd!;-)

2 megjegyzés:

  1. Olvasom, megtaláltam :D Jó lett a bejegyzés drága! Legközelebb is nagyon várlak!
    A filmben imádtad volna Mrs Jenningset

    VálaszTörlés
  2. Oh, legközelebb nem érdekel a busz, ha lesz filmezés ott maradok arra is!:D

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...