Pages

2011. december 24., szombat

Karácsonyi hangulat

 Nem mondhatnám, hogy karácsonyi hangulatban telt a reggelem. Elment a hangom, köhögök, tesómmal hajba kaptunk, anya azonnali takarítást rendelt el, és az sem segít, hogy apa A cowboyok és űrlényeket nézi a hátam mögött, ami egy ritka nagy baromság.De az is lehetséges, hogy azért nem uralkodott még el rajtam a meghitt várakozás, mert a karácsonyi olvasmányaimat elhanyagoltam. Ezért döntöttem úgy, hogy felkutatom az Andersen mesekönyvemet.

Negyedikes voltam  mikor először találkoztam az íróval és szavai megborzongató erejével.
Az utolsó tanítási napon az osztályfőnököm felolvasta A kis gyufaárus lányt. Az addig nyüzsgő osztályteremben kis idő alatt olyan csend támadt, amit vágni lehetett volna. Mindenki  Zsuzsa nénit figyelte, és mikor befejezte az olvasást nem csak az ő szemében gyűltek könnyek. Amint hazaértem első dolgom volt, hogy felkutattam Andersen legszebb meséit, és meg sem álltam a Hókirálynőig. Közben folyamatosan bebocsátást kértek a szobámba a csodálatosabbnál csodálatosabb mesehősök, mint a rendíthetetlen ólomkatona, a rút kiskacsa, a borsószem királykisasszony és a kis hableány. De mind közül számomra a legkedvesebb a kis gyufaáruslány maradt.
Gyakran előveszem ezt a történetet karácsony napján, most is ezt terveztem, hogy hangulatba jöjjek. Ám, a könyv a Fenyőfánál nyílt ki. Észre se vettem, és máris ott álltam emellett a kicsi, álmodozó, formás fácska mellett és figyeltem szomorúan tanulságos történetét. Mint mindig most is elvarázsolt Andersen, én szeretek sírni, főleg ha valami olyan csodálatos és magával ragadó, mint az ő történetei. És szeretek tanulni is, ha a tanulság egy gyönyörű fabulában van megfogalmazva.Most is megtanultam, hogy élvezem ki a fiatalságot és, hogy ne azt akarjam mindig, ami nincsen.
Ahogy vártam megalapozta a hangulatomat a mai napra.Már alig várom, hogy elkezdjük díszíteni a fát, hogy megnézzük tesómmal az Anasztáziát és karácsonyi dalokat énekelgessünk.
Nini, milyen nagy pelyhekben esik a hó. Úgy tűnik fehér karácsonyunk lesz.:)
Minden kedves olvasómnak boldog, békés és mindenekfelett víg karácsonyt kívánok.

Az illusztráció innen származik:  http://damaridemarangelli.blogspot.com/

4 megjegyzés:

  1. Neked is kellemes karácsonyi ünnepeket! :)

    VálaszTörlés
  2. Neked is nagyon boldog karácsonyt, Norin! Könyvekben gazdagot! :-)
    Örülök, hogy végül megjött a karácsonyozós kedved :-)

    VálaszTörlés
  3. Kellemes Ünnepeket Neked is!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...